ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
Ένα από τα βασικά συμπεράσματα τα οποία εξάγονται από την τελευταία συμμετοχή της Κέρκυρας στην διεθνή τουριστική έκθεση Philoxenia στη Θεσσαλονίκη, είναι ότι απιατείται επανασχεδιασμός και χάραξη νέας τουριστικής πολιτική προβολής του προορισμού.
Χωρίς να είναι στις προθέσεις μου να μειώσω τις προσπάθειες και την πρόθεση όσων συμμετείχαν στην έκθεση, δυστυχώς τα πράγματα δεν πήγαν όπως θα θέλαμε.
Μια δύο παρατηρήσεις. Παρατήρηση πρώτη. Η έκθεση πραγματοποιήθηκε σε αυτό το χρονικό σημείο που γίνεται η μετάβαση από τις παλιές στις νέες αυτοδιοικητικές αρχές. Στην έκθεση όμως παραβρέθηκαν οι νέες αυτοδιοικητικές αρχές ενώ απουσίαζαν οι παλιές, των οποίων η θητεία λήγει στις 31-12-2010. Πλην του Κώστα Γεωργαλίδη ο οποίος ήταν εκεί όλη τη μέρα.
Παρατήρηση δεύτερη. Υπάρχει πλέον έντονος ανταγωνισμός. Αναδεικνύονται συνεχώς νέοι τουριστικοί προορισμοί, όπως η Αρκαδία, η Ημαθία και η Πέρδικα Θεσπρωτίας. Ειδικά τα περίπτερα της Αρκαδίας και της Πέρδικας ήταν καταπληκτικά και κέρδισαν τις εντυπώσεις.
Συμπέρασμα. Δεν χρειάζεται μόνο να πας αλλά όταν πας σε μία έκθεση θα πρέπει να έχεις οργανωμένη παρουσία η οποία θα ξεχωρίζει.
ΚΕΡΚΥΡΑ - ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΑΠΟΨΗ
Επειδή έχω βαρεθεί να ακούω, κάθε λογής μπουρδολογίες για τον κερκυραϊκό τουρισμό και πιο συγκεκριμένα για την πόλη, θέλω να πω κάτι ακόμα.
Η πόλη της Κέρκυρας, θα ανακάμψει τουριστικά και οικονομικά, μόνο αν κατορθώσει να εξωτερικεύσει, να βγάλει προς τα έξω, την <<ψυχή>> της. Αν γίνει δηλαδή σαν την Ντίσνελαντ.
Να μπορούν οι επισκέπτες να την περιδιαβαίνουν, να κυκλοφορούν στους πεζόδρομους άνετα και με ασφάλεια, να ευχαριστούνται όταν χάνονται στα στενά σοκάκια, να εκπλήσσονται με τους <<θησαυρούς>> αυτής της πόλης, που είναι η ιστορία της και ο πολιτισμός της, να υπάρχουν διάφορα χάπενινγκ στις πλατείες και στους δρόμους.
Για να γίνουν όλα αυτά, θα πρέπει προηγουμένως να υπάρξει ένας δήμαρχος με τόλμη και όραμα, να πετάξει τα αυτοκίνητα από το ιστορικό κέντρο, να επιβάλλει την τάξη, να απαγορεύσει στους κακούς επαγγελματίες να βγάζουν και να κρεμούν έξω από τα μαγαζιά τους την πραμάτεια τους, να συγκρουσθεί με κατεστημένες νοοτροπίες και αντιλήψεις. Ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν για τις νέες αυτοδιοικητικές αρχές.
ΑΝΑΓΚΗ Η ΙΕΡΑΡΧΗΣΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΩΝ
Θα πρέπει επιτέλους, να σοβαρευτούμε, αν θέλουμε κάποια στιγμή να δούμε <<άσπρες μέρες>> σε αυτόν τον τόπο. Προσωπικά περιμένω πρώτα να σοβαρευτούμε εμείς οι πολίτες και μετά οι άρχοντές μας. Αν σοβαρευτούμε εμείς, να είστε σίγουροι, ότι θα αναγκαστούν και να σοβαρευτούν και οι άρχοντες. Όσο μας βλέπουν..... <<παραλίες>> τόσο και αυτοί παραμένουν.... <<χαλαροί>>.
Να σοβαρευτούμε κατ' αρχήν και αμέσως μετά να μπορέσουμε να συνεννοηθούμε. Να καθίσουν οι αρμόδιοι γύρω από ένα τραπέζι και να ιεραρχήσουν τα κυριότερα προβλήματα του τόπου μας και να αρχίσουν την διεκδίκηση για την επίλυση τους.
Πρέπει να έχουμε μπούσουλα, αν θέλουμε να φτάσουμε κάπου. Διαφορετικά θα βολοδέρνουμε, δεξιά και αριστερά, χωρίς προορισμό.
ΔΕΝ ΑΡΚΟΥΝ ΜΟΝΟ ΟΙ ΥΠΟΔΟΜΕΣ
Και με την ευκαιρία να κάνω μια υποσημείωση. Για να πάρει <<τα πάνω
του>> ο τουριστικός μας προορισμός, δεν απαιτείται μόνο ο εκσυγχρονισμός των υποδομών. Προφανώς θα πρέπει να γίνουν τα απαραίτητα έργα τόσο στις κοινωνικές όσο και στις τουριστικές υποδομές, αλλά απαιτείται επίσης να διαμορφώσουμε ένα ελκυστικό τουριστικό προϊόν το οποίο να <<απαντά>> στις απαιτήσεις των καιρών.
Και για να συμβεί αυτό, χρειάζεται δουλειά, συνεννόηση, συνεργασία, ομοθυμία και καλή βούληση. Όλα αυτά δυστυχώς μας λείπουν.
ΑΛΙΜΟΝΟ, ΑΝ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ Η ΜΑΡΙΝΑ
Τώρα να πω, ότι εγώ τα έλεγα; Θα καταντήσει κουραστικό. Δεν θέλω ούτε να το σκέφτομαι, όχι να το διανοηθώ, ότι υπάρχει το ενδεχόμενο να μην ολοκληρωθεί η Μαρίνα στο Καφέ Γυαλί.
Θα είναι η μεγαλύτερη πληγή για την πόλη, και ενδεχομένως να αποτελέσει την θρυαλλίδα ανεξέλεγκτων εξελίξεων.
Όταν φώναζα, πρώτος όπως πάντα, εδώ και καιρό, μας διαβεβαίωναν ότι δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας και όλα θα πάνε καλά.
Ο χρόνος κυλά, οι προθεσμίες <<κλείνουν>> και το έργο δεν προχωράει
ΜΕΛΗΜΑ ΠΡΩΤΟΝ. ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ.
Το πρώτο πράγμα με το οποίο θα πρέπει να ασχοληθεί η νέα δημοτική αρχή είναι η επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος. Έχετε μπει από πρωί από τη Μητροπολίτου Μεθοδίου; ΦΡΙΚΗ. Από τη μια ο ποδηλατόδρομος, δίπλα παρκαρισμένα αυτοκίνητα, παραδίπλα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα, από την άλλη τα λεωφορεία ή τα ταξί και στη μέση μια μικρή λωρίδα για να περάσει όποιος μπορεί. ΧΑΜΟΣ.
Εντάξει δεν υπάρχουν περιφερειακά πάρκινγκ, ούτε βέβαια υπόγεια πάρκινγκ και βεβαίως δεν υπάρχει ο μικρός και ο μεγάλος δακτύλιος της πόλης, οι παρακάμψεις δηλαδή οι υποδομές που θα απαλύνουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα.
Φταίμε όμως και εμείς με τον τρόπο που οδηγούμε και κυρίως με τον τρόπο που παρκάρουμε. Ή για να ακριβολογήσω, που διπλοπαρκάρουμε.
Τρανταχτά παραδείγματα υπάρχουν πολλά, να μην κάθομαι τώρα να τα αναφέρω. Όπως πολλά παραδείγματα για παράνομη στάθμευση πάνω στα πεζοδρόμια ή στους ποδηλατοδρόμους και κανείς, μα κανείς, ούτε δημοτική αστυνομία, ούτε τροχαία ασχολούνται.
Και η Τροχαία με την Δημοτική Αστυνομία, θα ρωτήσετε ευλόγως τι κάνουν; Τι να απαντήσω; Ότι κοιμούνται; Η Τροχαία τι να σου κάνει με το προσωπικό, που δεν έχει; Το ίδιο και η δημοτική αστυνομία. Οπότε ......μπάχαλο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου