Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2010

Υπηρετώντας το χορό στην Κέρκυρα... “Ο Χορός είναι ένα ατελείωτο ταξίδι σε μια μαγευτική διαδρομή”

 Η Ρένα Κοντού υπεύθυνη της Σχολής Χορού “Pasion” μιλά στα Κ.Ν.


Η Ρένα Κοντού σπούδασε στo Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης στο Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Παράλληλα φοίτησε σε επαγγελματική σχολή χορού στη Θεσσαλονίκη και ολοκλήρωσε τις σπουδές της στην Ισπανία. Γύρισε στην Κέρκυρα το 2006  και από τότε μέχρι και σήμερα διδάσκει χορό και όχι μόνο… στη σχολή της "Pasion", στο νησί. Λάτρης της Κέρκυρας, λάτρης του χορού μας μιλά για τη μαγεία του και μας παρασύρει σε ένα εξωτικό ταξίδι…


 Τελείωσες Φυσική Αγωγή στο ΔΠΘ όμως σε κέρδισε ο χορός, η τέχνη. Είσαι της άποψης ότι "στην τέχνη υπάρχει κάτι να κατακτήσεις"; 
 Η αλήθεια είναι ότι από μικρό κορίτσι ονειρευόμουν να έχω μία σχολή χορού.Θέλοντας όμως να έχω μία πιο ολοκληρωμένη γνώση για να πετύχω το σκοπό μου, σπούδασα στο Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, έχοντας πάντα όμως κύρια ειδικότητα, χορό.
Αν πιστέψει κάποιος ότι μπορεί να κατακτήσει την τέχνη, τότε θα καταφέρει μόνο να αποτύχει. Η τέχνη είναι πάντα ένα βήμα πιο μπροστά από εμάς... Αυτόν που θα πρέπει να κατακτούμε κάθε φορά είναι τον ίδιο μας τον εαυτό, βάζοντας  μικρούς στόχους που θα μας φέρουν ένα βήμα πιο κοντά σε αυτό που ήδη έχει κατακτήσει η τέχνη...

 Πώς υποδέχθηκε η τοπική κοινωνία την σάλσα, τη ρούμπα και γενικά τους ευρωπαϊκούς και λάτιν χορούς;
 Η τοπική κοινωνία δέχτηκε με πολύ αγάπη το χορό από την πρώτη στιγμή. Νομίζω ότι η Kέρκυρα είναι πάντα έτοιμη για νεα δεδομένα στο χόρο της τέχνης και ειδικά στην εξερευνηση νέας κουλτούρας και προορισμού όπως είναι αυτή της λατινικής Αμερικής..

 Γιατί ένα παιδί να πάει σε μια σχολή χορού; Τι θα κερδίσει; Σε τι θα το ωφελήσει; Αφορά μόνο κορίτσια; 
 Ο χορός δεν ξεχωρίζει φύλο και ηλικία. Είναι έκφραση, δημιουργία, χαρά, ομαδικότητα και φυσικά το παιδι μαθαινει να ασχολείται με κάτι ποιοτικό κατά τη διάρκεια της ημέρας με αποτέλεσμα να αποφεύγει καθε επικίνδυνη ασχολία που προσφέρουν απλόχερα στα παιδιά οι μέρες που διανύουμε...

 Εχω μάθει ότι ασχολείσαι ιδιαίτερα με τις χορογραφίες. Πόσο δύσκολο είναι να συνθέσεις μια χορογραφία; 
 Κάποιες φορές παρομοιάζω το μυαλό με ηφαίστειο.. είναι ήσυχο για κάποιο διάστημα για τον πολύ κόσμο, αλλά στην πραγματικ'οτητα μαζεύει λάβα στο βάθος του, μέχρι να γίνει η έκρηξη που προσφέρει πάντα υπερθέαμα... έτσι είναι και το μυαλό μας.. Ηρεμεί για λίγο μαζεύοντας εικόνες, μουσικές, εμπειρίες μέχρι όλα αυτά να ενωθούν και να γίνουν χορογραφία. Στην ουσία η χορογραφία είναι η προέκταση του εαυτού μου και των συναισθημάτων μου..

 Χορός και εφηβεία. Πώς συνδυάζονται;
 Η εφηβεία είναι μια πάρα πολύ δύσκολη ηλικία. Δύσκολη να την προσδιορίσεις, δύσκολη να την καταλάβεις αλλά ακάμα πιο δύσκολη να την περνάς. Έτσι λοιπόν εμείς είμαστε αυτοί που πρέπει να δείξουμε σε έναν έφηβο το δρόμο για να περάσει πιο ανώδυνα αυτήν την περίοδο. Ο χορός λοιπόν είναι ένα τέτοιο μέσο που βοηθάει στην ποιότικη παραγωγή του χρόνου ενός εφήβου. Βοηθάει στην πιο ισορροπημένη προσωπικότητά του και στην ανάπτυξη της ομαδικότητας, που ο έφηβος μέσα από έρευνες έχει αποδειχθεί ότι έχει τάσεις μοναχικότητας γιατί θεωρεί ότι κανείς δεν τον καταλαβαίνει.

 Πρέπει να μας πτοούν οι σωματικές μας δυσκολίες στο χορό;
 Αυτό είναι ένα λάθος που κάνουμε εμείς οι δάσκαλοι. Εμείς πολλές φορές ξεχωριζουμε τους ''καλούς'' από τους ''κακούς''. Στην ουσία όμως αυτός ο μαθητής που δεν είναι τόσο χαρισματικός σε αυτό, χρειάζεται περισσότερο τη δική μας στήριξη για να συνεχίσει και σίγουρα με την σωστή καθοδήγηση του δασκάλου τα αποτελέσματα θα είναι θεαματικά.

 Οι σωματικές αλλαγές επηρεάζουν την ψυχολογία των εφήβων χορευτών - χορευτριών;
 Φυσικαά επηρεάζουν και σε υψηλό βαθμο. Ισως κάποιες φορές το αποτέλεσμα να είναι τα παιδιά να σταματήσουν αυτό που αγαπούν τόσο πολυ. Ολα όμως είναι στο πόσο καλά μπορεί ο δάσκαλος να το χειριστεί και να το εξαλείψει. Ο δάσκαλος εκτός από χορευτής θα πρέπει να μιλάει στα παιδιά, να τους εξηγεί και να τα φέρνει κοντά του. Ετσι τα παιδια θα είναι ενημερωμένα και δε θα σταματήσουν να αγαπουν αυτό που κάνουν, γιατί ο δάσκαλός τους θα ειναι δίπλα τους σε αυτές τις αλλαγές!

 Οι περισσότεροι γονείς θέλουν τα παιδιά τους επιστήμονες. Τι θα συμβούλευες ένα γονιό που το παιδί του έχει ιδιαίτερη κλίση στο χορό;
 Η μοναδική συμβουλή που μπορώ να δώσω στους γονείς είναι να αφήσουν το παιδί να διαλέξει τι θέλει γιατι είναι πολύ σημαντικό να αγαπάς τη δουλειά που κάνεις. Πάντα βέβαια μέσα σε λογικά πλαίσια και με τη συμβουλή των γονιών για κάθε βήμα!

 Πιστεύεις ότι ο χορός έχει ηλικία και φύλο;
 Ο χορός δεν έχει ηλικία, δεν έχει φύλο, ύψος και βάρος... Αντίθετα έχει συναισθήματα.. Έχει θέληση και πάθος! Ολοι μπορούν να χορέψουν αρκεί να το πιστέψουν...

 Τι ωθεί πολλά ζευγάρια που ετοιμάζονται για γάμο να ετοιμάσουν μια γαμήλια χορογραφία και να σε εμπιστευτούν σε μια τόσο σημαντική στιγμή της ζωής τους; 
 Οι γαμήλιες χορογραφίες είναι από τις στιγμές που ο δάσκαλος νιώθει περηφάνια και συγκίνηση. Θεωρώ πολύ σημαντικό στο τόσο μεγάλο βήμα της ζωής του ζευγαριού, εμείς να έχουμε βάλει σε σειρά τα πιο μικρά βήματα για τον πρώτο τους χορό σαν ζευγάρι. Τα ζευγάρια πλέον θέλουν κέτι διαφορετικό, θέλουν κάτι που να τους ενώσει περισσότερο, θέλουν να ασχοληθούν μέσα στην τόση προετοιμασία με κάτι διαφορετικό που θα τους χαλαρώσει και θα προσφέρει εμπειρία μιας ζωής σε αυτούς και στους καλεσμένους τους...

 Ποιο είναι το όνειρό σας; Ο απώτερος στόχος σας; Πότε θα θεωρήσετε ότι πετύχατε;
 Κάθε βράδυ όταν σβήνουν τα φώτα της σχολής συνειδητοποιώ  ότι το όνειρο μου έχει γινει πραγματικότητα. Αυτή η σχολή να είναι γεμάτη παιδικές φωνες και χαμόγελα, να βλέπω μαθητές να χορεύουν με όλο τους το πάθος και να γυρίζουν στη σάλα γεμάτοι ικανοποίηση. Μία αγκαλιά κι ένα ευχαριστώ από κάποιον που ξέφυγε από τα προβλήματά του χάρη στα βήματα μου, ήταν το όνειρό μου.
Στόχος μου είναι και αύριο, να μάθω σε κάποιον κάτι καινούριο... θα θεωρήσω ότι έχω πετύχει όταν  τα συναισθήματα και το πάθος μου θα έχουν γίνει αισθητά από όλους και όλοι θα πάλλονται από αυτά...

 Συμφωνείτε με την άποψη ότι "Ο χορός είναι ανάσα ζωής και χαράς. Είναι ελευθερία, πάθος!". Ένα σχολιασμό από εσάς;
 Ο χορός για εμένα είναι ανάσα ζωής, είναι τίτλος αρχής και τέλους, είναι συναίσθημα, χρώμα, γεύση, εμπειρία, ζωή και απώλεια. Είναι ελευθερία και φυλακή, το πιο δυνατό άρωμα, η πιο ξέφρενη στιγμή, η πιο δυνατή έκρηξη!! Ο χορός είναι ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΠΑΘΟΣ!!!!!

 Που μπορεί κάποιος να μάθει περισσότερα για το χορό;
 Αν θέλει κάποιος να μπει στην παρέα του χορού και να ασχοληθεί με κατι που θα του αλλάξει τη ζωή μπορεί να απευθυνθεί στη:
ΣΧΟΛΗ ΧΟΡΟΥ PASI'ΟΝ. ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΛΑΙΟΚΑΣΤΡΙΤΣΑΣ 23, ΣΟΛΑΡΙ. ΤΗΛΕΦΩΝΟ 2661021766. ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΧΟΛΗΣ: KONTOY ΡΕΝΑ

Φεύγοντας από τη Σχολή και αποχαιρετώντας τη Ρένα, αισθανθήκαμε τη μαγεία του χορού να μας ακολουθεί και τους ήχους της μουσικής να μας αγγίζουν. Η αγάπη για το χορό διαφαίνεται παντού στη Σχολή όπως και η αγάπη των μαθητών της που κατακλίζουν τους τοίχους από ζωγραφιές και αφιερώσεις στην αγαπημένη τους δασκάλα…
Ε.Β.

Δεν υπάρχουν σχόλια: