Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2010

"Πιότεροι οι ψηφίζοντες απ' τους… υποψηφίους"

Επιθεωρησιακό σκετς - χρονογράφημα του Κώστα Ι. Σαλιών


Ένα επιθεωρησιακό νούμερο από την επιθεώρησή μου με τίτλο "Το ευρώ το τελευταίο". Αυτό το θεατρικό είδος, που έχει γαλουχήσει γενεές επί γενεών στην Ελλάδα. Εκφράζει τη σκωπτική διαμαρτυρία του Ελληνα και συνεκδοχικά του λαού. Η πολιτική κυρίως σάτιρα θα "πεθάνει" μόνον όταν οι άρχοντες της εξουσίας ασκήσουν τα καθήκοντά τους με γνώμονα την τιμιότητα, αντικειμενικότητα και απόλυτη δικαιοσύνη. Τότε λοιπόν, και η σάτιρα δεν θα έχει λόγο ύπαρξης! Αρα…)

(ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΔΥΟ "ΠΑΛΙΟΙ" ΚΕΡΚΥΡΑΙΟΙ ΑΣΤΕΓΟΙ ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΝ ΣΕ ΕΝΑ ΠΑΓΚΑΚΙ ΤΟΥ ΑΛΣΥΛΛΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΕΜΟΜΥΛΟΥ}.
ΖΟΥΦΛΙΟΣ: - Ωρέ Ρούφουλα………
ΡΟΥΦΟΥΛΑΣ: -Τι είναι, ωρέ Ζούφλιε? Τι αγαπάς?
ΖΟΥΦΛΙΟΣ: - Ωρέ τι γίνηκε , με αυτές τις εκλογές Αϊ Σπυρίδωνα μου !
ΡΟΥΦΟΥΛΑΣ: - Τι ήθελες να γένει ?
ΖΟΥΦΛΙΟΣ: -Πολλοί ,ωρέ, αυτοί που δηλωθήκανε…..
ΡΟΥΦΟΥΛΑΣ: {ΜΕ ΝΕΥΡΑ} …… "Συντρέξανε" το λένε ωρέ αγράμματο κουφάρι …..Συντρέξανε…….. Άκου "δηλωθήκανε" λέει…… Αμηδά τίποτις "παστρικιές" ήτανε που ίπρεπε να ….. "δηλωθούνε" κιόλις! Μπα πολύ κακό!
ZOΥΦΛΙΟΣ: - Ινσόμα, εγώ μέσα σε αυτούς τσου υποψόφιους…..υποψήφιους, πως τους λένε διάολο μέσα τους……είδα και κάποιες … "παστρικές"….
ΡΟΥΦΟΥΛΑΣ: {ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΟΣ}….. ΠΑΣΤΡΙΚΙΕΣ? Είδες παστρικές? Ωσφανεί Θα τανε αδήλωτες, ε ?
ΖΟΥΦΛΙΟΣ: ….Όχι …ΠΑΝΤΡΕΜΕΝΕΣ ήτανε ! Η μια, μάλιστα από αυτές , λένε πως έχει και δύο μούλικα …..Πιο παλιά ο άντρας της ήτανε μούτσος στα παπόρια……
ΡΟΥΦΟΥΛΑΣ [ΓΕΛΩΝΤΑΣ ΜΕ….ΝΟΗΜΑ}-ΧΑ! ΧΑ! Για να έχει δύο μούλικα ,όπως…λένε, φαίνεσθαι πως δεν θα τση γούσταρε και πολύ ο….. μ ο ύ τ σ ο ς….Εμ βέβια ! Άλλο ο μούτσος και άλλο ο….ο……. ΧΑ! ΧΑ! Ο….καπετάνιος δηλαδή…..ΧΑΧΑΧΑ !
ΖΟΥΦΛΙΟΣ:- Μάλιστα ! Εκείνος θαλασσοπνιγόντανε στα παπόρια και εούτη….. "έκανε"…..Παπόρο τη "δουλειά" της……..
ΡΟΥΦΟΥΛΑΣ: - …Και πως ξέρεις εσύ πως τα παιδιά της είναι μούλικα?
ΖΟΥΦΛΙΟΣ: -Το ξέρω γιατί ετούτη η φρουστάδα, είναι τρίτη ξαδέρφη μου και ο άχαρος ο Λευτέρης της δεν μπόραγε να κάμει όχι παιδί μα ούτε και….κάκα του , που λέει ο λόγος! Είχε "κοιταχτεί" σου λέω ο τσαμένος ο μούτσος! Δεν είχε αφήκει ντοτόρο για ντοτόρο από τσι βίζιτες……..
ΡΟΥΦΟΥΛΑΣ {ΓΕΛΩΝΤΑΣ} ….Παντρεύτηκε και μία γυναίκα που τσι "μπορούσανε" οι "βίζιτες, και όλα λάδι λαμπάντε !
ΖΟΥΦΛΙΟΣ: -Ναι σου λέω !!!! Τα παιδιά η "προκομμένη" του τα έκαμε, τότες, με ένανε…ταχυδρόμο που τση φερνε τα γράμματα του Λευτέρη από την ξενιτειά …..
ΡΟΥΦΟΥΛΑΣ: {ΕΙΡΩΝΙΚΑ} -Παναπεί, ωρέ Ζούφλιε, αντίς να τση "πάει" το γράμμα ο ταχυδρόμος, το…. "πήγαινε εκείνη το….γράμμα" !!!! Χαχαχαααα !
ΖΟΥΦΛΙΟΣ: -Ωρέ Ρούφουλα άκου τώρα…….. Ήρθε και με εύρηκε μια νταρντανογυναίκα που χε εδώ μπροστά της {ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟ …ΣΤΗΘΟΣ ΤΟΥ}, αλλά και δώ από πίσω {ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΑ…ΟΠΙΣΘΙΑ ΤΟΥ} κάτι …..πως το λένε??? Κάτι……..
ΡΟΥΦΟΥΛΑΣ: {ΓΕΛΩΝΤΑΣ}….. "Περιφέρειες", έ?
ΖΟΥΦΛΙΟΣ: - Ναι….Ναι , άλλο πράμα σου λέω…..Πιο μεγάλες και από…..
ΡΟΥΦΟΥΛΑΣ: -Του…… ΘΟΔΩΡΟΥ?
ΖΟΥΦΛΙΟΣ: -Ποιανού ….Θόδωρου, μωρέ?
ΡΟΥΦΟΥΛΑΣ: -Του ΘΟΔΩΡΟΥ…. Που τα … "μοιράζεται" ΟΛΑ ΜΕ…ΟΛΟΥΣ…..
ΖΟΥΦΛΙΟΣ: -Ναι σαν αυτουνού ….. και μου χάλεψε να τήνε ψηφίσω για…..για…..
ΡΟΥΦΟΥΛΑΣ: …..Περιφερειαρχέσα , έ?
ΖΟΥΦΛΙΟΣ: {ΜΕ…ΘΑΥΜΑΣΜΟ} -Ναι ωρέ….Πως το κατάλαβες????
ΡΟΥΦΟΥΛΑΣ: - Αμ με τέτοια "περιφέρεια" από πίσω τι άλλο θα γενόντανε? Το κακό είναι που δεν έχουμε και βιολογικούς βόθρους στην Κέρκυρα……Αλλά  για πες μου ποιόνε ή ποιάνε εψήφισες του λόου σου ?
ΖΟΥΦΛΙΟΣ: - Ωρέ θέλεις να θυμάμαι …σαράντα ονόματα ? Μου χανε δώκει καμία διακοσαριά ψηφοτέτοια, πως τα λένε οι γραμματιζούμενοι και εγώ έβανα σταυρούς.
Σταυρούς στον ένανε, σταυρούς στον άλλονε….Πολλούς σταυρούς σου λέω…..
ΡΟΥΦΟΥΛΑΣ: {ΑΝΑΣΤΕΝΑΖΟΝΤΑΣ}……. Άαααχ! Αμ εσύ δεν πήγες σε εκλογικό κέντρο να ψηφίσεις…. Στο κοιμητήριο του…..Α Γ Ι Α Ν Ν Ο Π Ο Υ Λ Ο Υ επήγες για να κάμεις….τρισάγιο !
ΖΟΥΦΛΙΟΣ: -Μη με κογιονάρεις εμένανε ωρέ μουρούφλη Ζούφλιε . 'Ολοι έτσι δεν εκάμαμε με τσου ψήφους?????….. Την πρώτη μέρα ήρθε και με εύρηκε ένας παγιός συμμαθητής μου από το Δημοτικό σκολείο….. Εκαθομάστενε αντάμα δώδεκα χρόνους στα ίδια θρανία….
ΡΟΥΦΟΥΛΑΣ: …..Πως γένεται αυτό , ωρε μπαίγνιο? Έξι δεν είναι οι τάξεις?
ΖΟΥΦΛΙΟΣ: -Μωρέ έξι είναι , αλλά κάθε μία τάξη εμέναμε στην ίδια τάξη… Αλλά αυτός έμαθε πολλά γράμματα απέκεια ….. Ετελείωσε την πρώτη ….Γυμνασίου γι αυτό και "έβαλε" για σύμβουλος!!!
ΡΟΥΦΟΥΛΑΣ: -Εμένανε πάλε μου λαχε ένας άλλος που δεν τόνε εθυμόμουνα καλά -καλά.-Να με ψηφίσεις μου λέει και μούδωκε το ψηφοδέλτιο με έναν σταυρό….θεόστραβο! Σταύρο τον ελέγανε. Καλό παιδί !Μπορεί να σκότωνε τη γυναίκα του στο ξύλο, μπορεί να εμέθουνε, να χαρτόπαιζε, να είχε μορόζες, αλλά ήτανε φιλότιμος….Πάντα κερνούσε τον άλλονε, αλλά όσους είχε κεράσει τον είχανε βαρέσει όλοι….

ΖΟΥΦΛΙΟΣ: - Παναπεί τους κέρναγε και αυτοί τον….βαράγανε κι από πάνω????
ΡΟΥΦΟΥΛΑΣ: - Ναι γιατί ποτέ του δεν είχε πλερώσει τα….κεράσματα !
Τώρα που θυμάμαι, τον είχανε πιάκει καμιά δεκαριά βολές να κλέβει το παγκάρι τση εκκλησιάς του Αγίου Μάμα, στις Κολοκαψάδες. Έκαμε και φυλακή και τόμου και βγήκε άρπαξε από μίανε γρια, που έβγαινε από την τράπεζα, όλη τη σύνταξή της.
Μιτσός ήθελε να γένει ….ΥΠΟΥΡΓΟΣ και………
ΖΟΥΦΛΙΟΣ: {ΕΙΡΩΝΙΚΑ}- Με τι …προσόντα ωρέ κούτιακα να γένει Υπουργός? Για να γένεις ΥΠΟΥΡΓΟΣ σήμερα πρέπει με κάθε κλεψιά να αγοράζεις τεσσάρι εκεί που είναι το…..Τ έ ν ι ς ή στην Κάτω Σπιανάδα να γλέπεις "πιάτο" τσι λιτανείες και τσι μουζικές !-……Και εμένανε με βρήκε ένας σκουπιδιάρης από τη Λεϊμονιά και μου χάλεψε να τονε ψηφίσω και κάθε μέρα αυτός θα μαζώχνει, μου πε, πρώτα τα σκουπίδια του σπιτιού μου….
ΡΟΥΦΟΥΛΑΣ: -Μα εσύ είσαι άστεγος…..Στα παγκάκια δεν ντορμίρουμε αντάμα κάθε βράδυ, ξαφνικό σου?
ΖΟΥΦΛΙΟΣ: - Δεν ήθελα, ωρέ Ρούφουλά μου, να του πω πώς δεν έχω σπίτι……
ΡΟΥΦΟΥΛΑΣ: -Γιατί? Ντρέπεσαι που είσαι άστεγος ,ωρέ?
ΖΟΥΦΛΙΟΣ: - Όχι γι αυτό ….ΝΑ….. δεν θέλω υποχρεώσεις !
ΡΟΥΦΟΥΛΑΣ: -Που είναι η υποχρέωση , μωρέ?
ΖΟΥΦΛΙΟΣ: - Κοίτα! Άμα του λεγα πως είμαι άστεγος , μπορεί και να μου εχάριζε και κάνα σπίτι ,σαν από αυτά τση εργατικής εστίας στον ΑΗ-ΓΙΑΝΝΗ….. Και δεν ήθελα να τόνε βάλω σε έξοδα σκουπιδιάρη άνθρωπο ! Για μια αξιοπρέπεια ζούμε….
ΡΟΥΦΟΥΛΑΣ: {ΓΕΛΩΝΤΑΣ} …… -Ωρέ μην λες κουταμάρες…… Πρώτα-πρώτα για να σου δώκουνε χάρισμα σπίτι, πρέπει να σαι ….αλλοδαπός και δεύτερο σκουπιδιάρης λες ότι ήτανε όχι πολιτικάντες με μια Κέρκυρα ακίνητα……
ΖΟΥΦΛΙΟΣ: -Αμ η άλλη η αγρότισσα που έδωκε ένα γάιδαρο πέντε γουρούνια και δυό τράγους για να "βγει" ΔΗΜΑΡΧΕΣΑ, λέει…..
ΡΟΥΦΟΥΛΑΣ: - Που τα δωκε , στο ταμείο τση βουλής ,για να σωθούμε από το φαλιμέντο, τα δωκε?
ΖΟΥΦΛΙΟΣ: -Όχι μωρέ …Σε δύο γέρους του χωριού τα δωκε ρεγάλο για να τη νε ψηφίσουνε….. Και οι δύο γέροι πεθάνανε μια μέρα μπριχού πάνε να ψηφίσουνε!
ΡΟΥΦΟΥΛΑΣ: -Καλά, αλλά τουλόου σου δεν μου πες μπριχού ότι εγιόμισες με σταυρούς τα χαρτιά και τα ριξες στο "κουτί"???
ΖΟΥΦΛΙΟΣ: -Ψέματα σου είπα φίλε μου. Δεν εψήφισα για να βγάλω το άχτι μου που, τέσσερους μήνους τώρα η αδερφή μου η Λούλα , που δεν γλέπει "στάχτη" , παίρνει τηλέφωνο στην Αθήνα μηνίπως και τση δώκουνε κανα ραντεβού με έναν ντοτόρο να τση διορίσει γυαλιά μπας και δει κι αυτή, η τσαμένη, το φως της !
{ΓΕΛΑΕΙ}…..Χα! Χα! Χα !
ΡΟΥΦΟΥΛΑΣ: {ΜΕ ΝΕΥΡΑ}….Γιατί γελάς , σαν χάχας ωρέ κουτέα? Αστείο είναι που δεν γλέπει η αδερφή σου?
ΖΟΥΦΛΙΟΣ: -Όχι μωρέ Ρούφουλά μου ! Μου φάνηκε αστείο γιατί εσκέφτηκα πως η αδερφή μου είναι χρόνια χήρα, χαλεύει και να τση δώκουνε και ραντεβού με ένανε αρσενικόνε για να "δει το φως" της και το μυαλό μου επήγε…..αλλού ! Αν και ετούτη η κακομοίρα η αδερφή σου τι να κάμει τώρα να δει το φως της, που είναι γεννημένη τότες που το Μποσκέτο ήτανε ακόμα …"πιτέρι"! Δεν γλέπει που δεν γλέπει….Θέλει και να "βγάλει και τα…μάτια της}???? ΧΑ ΧΑ ΧΑ !!! Συμπάθιο ωρέ Ρούφουλά μου…..!
ΡΟΥΦΟΥΛΑΣ: - Ινσόμα πες μου αλήθεια….Εσύ εψήφισες ε????
ΖΟΥΦΛΙΟΣ: - Ναι αμέ ! Εψήφισα έναν Τζίο μου με τη γυναίκα του…….
ΡΟΥΦΟΥΛΑΣ: -Ποιους μωρέ? Αυτούς που είναι στο….. γ ε ρ ο κ ο μ ε ί ο, εψήφισες, ξαφνικό σου?
ΖΟΥΦΛΙΟΣ: - Ε, είπα κι εγώ να τσου αγιουτάρω τόμου και …. "συντρέξανε" κι αυτοί και με παρακαλέσανε να τσου ψηφίσω! Τολάχιστο έτσι και "έσκαγε" κανα μιράκολο και "γενόντανε" κάποιος από τσου δυό τους …..ΔΗΜΑΡΧΟΣ, να τα "κονομήσει" και ο "δικός" μου ο άνθρωπος , μη τα φάμε….μαζί …που λέει και κάποιος…….
ΡΟΥΦΟΥΛΑΣ: - Πάντως εγώ γουστάρω τον δεύτερο γύρο….Δεν ηξέρω αλλά δεν "χορταίνω" ρε παιδί μου με τον πρώτο…Εσύ?
ΖΟΥΦΛΙΟΣ: {ΑΦΗΡΗΜΕΝΟΣ}…..Α ! ….Εγώ χορταίνω με τον πρώτο γύρο, αρκεί να έχει μέσα, μπόλικες πατατούλες…..

{ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΑΠΟ ΤΟ ΓΝΩΣΤΟ ΜΟΤΙΒΟ : "ΚΕΡΚΥΡΑ , ΜΕ ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΟΝΗΣΙ" ΣΕ ΣΑΤΙΡΙΚΟΥΣ ΣΤΙΧΟΥΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΓΡΑΦΟΥ. ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΝ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΤΟ ΚΑΘΕ ΚΟΥΠΛΕ ΚΑΙ ΜΑΖΙ ΤΟ ΡΕΦΡΕΝ}.
ΚΟΥΠΛΕ 1: Yποψήφιοι Δημάρχοι
μ΄ένα κάρο….ψηφοδέλτια
Βουρλισιά για εξουσία
{η ανέχεια είναι…..υπαίτια }!
Ο Ζαβός, ο "παρλαπίπας",
Μέχρι κι η …Κουτσή Μαρία
για να "πάρουν"…. Δημαρχία
"άρπαξαν" την …ευκαιρία !
ΡΕΦΡΑΙΝ: - Κέρκυρα , Κέρκυρα
σε βρήκε…. " επιδημία"
μια Πόλη όλο σκουπίδια
και "μαύρη" Οικονομία
- Κέρκυρα, Κέρκυρα
Πώς να σε "διαφεντέψουν"
Που ανίκανοι και ικανοί
Θέλουν να σε "κουρσέψουν" !!!!!
ΚΟΥΠΛΕ 2: - Μας υπόσχονται….
Παλάτια
Καθαριότητα κι …ΥΓΕΙΑ!!!
μα θα "βασιλέψουν" πάλι,
τα ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ κι η ΑΝΕΡΓΙΑ
- …Και μας τάζουν , πως αν "βγούνε",
Θα φτιαχτούν έργα μεγάλα….
Μα όποιοι "βγούν" ,έργα θα κάμουν
από της "σ ο υ κ ι ά ς τ ο…. γ ά λ α !
{ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΡΕΦΡΑΙΝ ΚΑΙ …..ΤΕΛΟΣ!}

Δεν υπάρχουν σχόλια: