Follow by Email

Δευτέρα, 1 Ιουνίου 2009

Σημαντικά βήματα για την Ιόνια Οδό


Παραδόθηκε την Παρασκευή στην κυκλοφορία από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά η παράκαμψη Αγρινίου μήκους 34 χλμ, από τον ανισόπεδο κόμβο Κεφαλόβρυσου μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Κουβαρά. Ο δρόμος αποτελεί τμήμα της Ιονίας Οδού.
Σύμφωνα με τον κ. Σουφλιά για τα 34χλμ διατέθηκαν από το 2005 200 εκατ. ευρώ. Το έργο χρηματοδοτήθηκε από πιστώσεις του Ταμείου Συνοχής.
Όπως τόνισε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, ο νέος δρόμος μειώνει το ταξίδι από το Αγρίνιο για την Αθήνα κατά 11,5 χλμ, ενώ είναι ασφαλέστερος από αυτόν που αντικαθίσταται. Σημειωτέον, στο παλιό δρόμο καταγράφονταν κατά μέσο όρο ετησίως 87 τραυματίες και 10 νεκροί.
"Το τμήμα αυτό περιλαμβάνει γέφυρα μήκους 690μ. στον Αχελώο, κοιλαδογέφυρα μήκους 140μ. στην περιοχή Αγγελοκάστρου και πλήθος μικρών και μεγάλων τεχνικών απαραίτητων για την αποκατάσταση του τοπικού δικτύου και την αποχέτευση της περιοχής, την κατασκευή των Ανισόπεδων Κόμβων Ρίγανης και Κουβαρά, καθώς και παράπλευρο οδικό δίκτυο" συμπλήρωσε ο κ. Σουφλιάς.
Μιλώντας, για το νομό Αιτωλοακαρνανίας -όπου ο κ. Σουφλιάς συναντά σφοδρές αντιδράσεις για την εκτροπή του ποταμού Αχελώου- είπε ότι ο νομός έχει συγκριτικά πελονεκτήματα και πολύ μεγάλες δυνατότητες. "Όμως έχει σημαντικές ελλείψεις και υποδομές. Βλέπετε ότι κάνουμε ό,τι μπορούμε για να αλλάξουμε αυτή την εικόνα" κατέληξε.

ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΔΗΜΟΠΡΑΤΕΙΤΑΙ ΝΕΟ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Την ερχόμενη Τρίτη 2 Ιουνίου θα διεξαχθεί τελικά ο διαγωνισμός για την κατασκευή του σύγχρονου αυτοκινητόδρομου Aκτίου - Αμβρακίας, μετά τις τρεις αποτυχημένες απόπειρες για την υποβολή προσφορών τον περασμένο Απρίλιο.
Αξίζει να τονισθεί ότι για το συγκεκριμένο έργο μήκους 48,50 χλμ. και προϋπολογισμού 338,2 εκατ. ευρώ, το ενδιαφέρον των κατασκευαστικών εταιριών είναι έντονο.
Ειδικότερα, από τη μια πλευρά βρίσκονται οι τρεις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες (Aκτωρ, J&P Aβαξ, ΤEPNA) που επιδιώκουν να ενισχύσουν περισσότερο τη θέση τους στον κλάδο και ιδίως έναντι των άμεσων ανταγωνιστριών τους, ενώ από την άλλη οι μικρότερες τεχνικές εταιρίες (Μηχανική, ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική, Intrakat, Μοχλός, ΒΙΟΤΕΡ, ΑΤΤΙΚΑΤ, Eδραση - X. Ψαλλίδας, ΕΚΤΕΡ) που θέλουν να εξασφαλίσουν ένα έργο το οποίο θα ενισχύσει το χαμηλό αυτή τη στιγμή ανεκτέλεστο υπόλοιπό τους.
Σημειώνεται ότι το έργο δημοπρατείται με τέσσερις εργολαβίες ταυτόχρονα: η 1η, προϋπολογισμού 142,8 εκατ. ευρώ στην οποία θα συμμετέχουν εταιρίες 7ης τάξης, η 2η, προϋπολογισμού 39,3 εκατ. ευρώ στην οποία θα συμμετέχουν εταιρίες 6ης τάξης, η 3η, προϋπολογισμού 46,9 εκατ. ευρώ στην οποία θα συμμετέχουν εταιρίες 6ης και 7ης τάξης και η 4η, προϋπολογισμού 62,2 εκατ. ευρώ στην οποία θα συμμετέχουν εταιρίες 7ης και κοινοπραξίες 6ης τάξης. Υπογραμμίζεται ότι η τρίτη εργολαβία (46,9 εκατ. ευρώ) δημοπρατείται με το σύστημα ελεύθερης συμπλήρωσης τιμολογίου, το οποίο εφαρμόζεται δοκιμαστικά για πρώτη φορά σε έργα οδοποιίας στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ, η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται στο μέσον του 2012, καθώς ο χρόνος κατασκευής υπολογίζεται σε τρία χρόνια.
Υπενθυμίζεται ότι ο οδικός άξονας Aκτίου-Αμβρακίας θα κατασκευασθεί με σύγχρονες προδιαγραφές και θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και αμφίπλευρο διαχωριστικό στηθαίο τύπου New Jersey. Το έργο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τη Δυτική Ελλάδα αφού είναι κάθετος άξονας στην υπό κατασκευή Ιόνια Οδό, την οποία και θα συνδέσει με το αεροδρόμιο του Ακτίου, την πόλη της Πρέβεζας, τα δυτικά παράλια και τα νησιά του Ιονίου, αξιοποιώντας πλήρως το έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης του Ακτίου.
Σημειώνεται ότι το έργο χρηματοδοτείται με κοινοτικούς πόρους στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ και έχει ενταχθεί στο επιχειρησιακό πρόγραμμα "Ενίσχυση προσπελασιμότητας".

Δεν υπάρχουν σχόλια: