Follow by Email

Τετάρτη, 12 Νοεμβρίου 2008

Ένα κουτί για την Κέρκυρα...



Σε υποτονικό κλίμα που ενισχύεται και από την αβεβαιότητα που προκαλεί η διεθνής χρηματοπιστωτική κρίση, κινήθηκε τις δύο πρώτες ημέρες η λειτουργία της διεθνούς τουριστικής έκθεσης του Λονδίνου World Travel Market.
Η ανάγκη ωστόσο των Βρετανών και των Βορειοευρωπαίων για διακοπές δεν πρόκειται να ανακοπεί από την κρίση και εκτιμάται ότι θα ευνοηθούν οι πλησιέστεροι και πλέον ανταγωνιστικοί προορισμοί στους οποίους μπορεί να περιληφθεί η Ελλάδα αλλά χρειάζεται να «παίξει» καλά στο παιχνίδι του ανταγωνισμού.

Χειρότερα από πέρσι κρίνεται η επόμενη χρονιά
Με τα πρώτα στοιχεία και με τις δηλώσεις των εκπρόσωπων της Κέρκυρας στην έκθεση διακρίνεται έντονα ότι όλοι οι τουριστικοί παράγοντες του κόσμου όχι μόνο της Ελλάδας συμπεραίνουν ότι η οικονομική κρίση θα ακουμπήσει και τον τουρισμό που είναι δράση της οικονομίας. Υπάρχει μια διστακτικότητα από τους τουριστικούς πράκτορες και όλοι ζουν υπό τον φόβο ότι τα πράγματα για την Ελλάδα θα είναι χειρότερα από πέρσι.

Αλλάζει το σκηνικό των εταιρειών μετά την οικονομική κρίση
Μια σημαντική είδηση που αφόρα το μέλλον της Ελλάδας έδωσε ο νομαρχιακός σύμβουλος Σπύρος Λυκούρης.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του σε εκδήλωση που έκανε η εταιρεία TUI με τους τουριστικούς πράκτορες όλου του κόσμου ανακοινώσε ότι η εταιρεία για να είναι βιώσιμη τα επόμενα χρόνια θα χρειαστεί 48 εκ. ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να γίνουν σοβαρές εκπτώσεις ανά κρεβάτι και παράλληλα ότι όποιος δεν δεχτεί θα έχει μεγάλες κυρώσεις.

Απαισιοδοξία των φορέων με την παρουσία των Ι.Ν.
Η απαισιοδοξία των φορέων του τουρισμού που βρίσκονται στο Λονδίνο είναι πλέον έντονη αφού όπως αναφέρουν δυο μέρες μετά το άνοιγμα της έκθεσης και η επισκεψιμότητα είναι χαμηλή.
Μεγάλη είναι η απογοήτευση των φορέων τουρισμού των υπολοίπων Ιόνιων νήσων.
Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις του Αντινομάρχη Λευκάδας Στέλιου Ρόκου.
Ο κ. Ρόκος ανέφερε ότι αν συγκρίνουμε το περίπτερο των Ιόνιων νήσων με των άλλων περιφερειών και νομαρχιών θα διαπιστώσουν όλοι ότι εμάς είναι ένα από τα χειρότερα όπως για παράδειγμα δεν μπορεί να συγκριθεί με αυτό της Ρόδου και της Χαλκιδικής.
Εκ μέρους της ΕΝΑΕ ο νομαρχιακός σύμβουλος Σπύρος Λυκούρης ανέφερε ότι: «Όλοι οι φορείς διαχειρίζονται μια κρίση που πέρασε στον τουρισμό. Πλέον όλοι αναρωτιούνται ποιος μπορεί να διαχειριστεί τον τουρισμό καλύτερα. Εμείς είμαστε ως ΕΝΑΕ και δυστυχώς δεν υπάρχει εκπροσώπηση κανενός δήμου της Κέρκυρας να αναδείξουμε τα οφέλη τους. Έχουμε όπλα να αναδείξουμε τα προσόντα μας και θεωρώ ότι και οι τουριστικοί πράκτορες δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό. Ναι μεν εκπροσωπούνται οι δήμοι από τον ΚΕΟΤ αλλά θα έπρεπε να υπάρχουν εκπρόσωποι δήμου εδώ».

Που είναι η προβολή της UNESCO;
Ωστόσο αυτό που αναρωτιούνται όλοι οι φορείς είναι για ποιο λόγο δεν έγινε προβολή της παλιάς πόλης της Κέρκυρας μετά την ένταξη της στα μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομίας της UNESCO.
Όπως ανέφερε ο πρώην δήμαρχος Κερκυραίων Γιάννης Τρεπεκλής «Ένα γεγονός όμως που μας λυπεί είναι ότι σε αυτή την έκθεση δεν υπάρχουν φυλλάδια που να διαφημίσουν την Κέρκυρα από πλευράς δήμου και αναφέρομαι στην προβολή που θα μπορούσε να γίνει με αφορμή την ΟΥΝΕΣΚΟ. Έχουμε αυτή την αξία που αγωνιστήκαμε όλοι μαζί και δυστυχώς δεν έχουμε οφέλη».
Συνεχίζοντας ο κ. Τρεπεκλής αναφέρθηκε και στην οικονομική κρίση που είναι εμφανή στην έκθεση τονίζοντας ότι “Έντονες είναι οι αντιδράσεις παράλληλα και Η κίνηση δεν είναι αυτή που πιστεύαμε και βασικά δεν ταιριάζει με την κίνηση του 2007. Θέλω να πιστεύω ότι τις επόμενες ήμερες θα έχουμε μεγαλύτερη επισκεψιμοτητα. Αυτό που παρατηρούμε είναι ότι η κίνηση είναι λιγότερη στο ελληνικό περίπτερο και υπάρχει μεγάλη ανησυχία. Δυστυχώς τα περιπτερά είναι μικρά και η θέση δεν είναι καλή. Ο σχεδιασμός του περιπτέρου δεν είναι κάλος και υπάρχει μεγάλη απογοήτευση. Από την μια το θετικό είναι ότι έχουμε το δικό μας περίπτερο μετά από προσπάθειες της Ν.Α.Κ αλλά όπως καταλαβαίνεται ο γενικός σχεδιασμός δεν μας δίνει την δυνατότητα να έχουμε καλή προσέλευση φορέων.
Θέλω να πιστεύω ότι την επόμενη χρόνια θα πάρουμε εμείς την διαχείριση στα χέρια μας θα έχουμε το δικό μας περίπτερο για την προβολή της πόλης μας. Η επόμενη χρόνια δεν φαίνεται να είναι καλή. Αυτό που διακρίνει όλα τα μέλη είναι η απαισιοδοξία και δεν έχουμε τις κρατήσεις τις περσινές. Αυτό που πρέπει να κάνουμε και δεν το είδα είναι η προβολή της Κέρκυρας στην Βρετανική αγορά. Δυστυχώς ο ανταγωνισμός αυξάνεται και εμείς μένουμε πίσω».
ΡΕΑ ΝΤΟΥΡΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια: