Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2008

Η ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ... "ΧΤΥΠΑ" ΚΑΙ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ

ΑΝΑΓΚΗ ΤΟ ΝΕΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
Και μια που το έφερε η συζήτηση, θα πρέπει επιτέλους να αντιληφθούμε ότι είναι αδήριτη ανάγκη η κατασκευή και λειτουργία αεροδρομίου εκτός της πόλεως.
Δεν υπάρχει ευρωπαϊκή και σύγχρονη πόλη, που έχει το αεροδρόμιο της εντός πόλεως.
Αξίζουν χίλια μπράβο στο βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Νίκο Δένδια για την πρωτοβουλία που έχει πάρει, και ως απόρροια, ήταν η έλευση στο νησί μας επτά καθηγητών του Μετσόβιου Πολυτεχνείου με επικεφαλής τον Αντιπρύτανη για να διερευνηθεί η προοπτική και η σκοπιμότητα αεροδρομίου στη Λευκίμμη.
Σε κάθε περίπτωση όμως είναι ΑΝΑΓΚΗ η μεταφορά του αεροδρομίου εκτός πόλεως. Αλίμονο μας, για τα παιδιά μας και για το μέλλον του τόπου μας, αν δεν μεταφερθεί το αεροδρόμιο εκτός πόλεως. Κάποια στιγμή θα αποχαρακτηρισθεί από διεθνές και τότε η Κέρκυρα θα ΠΕΘΑΝΕΙ τουριστικά άρα και οικονομικά.
Αν μάλιστα, όπως ακούμε, δεν προχωρήσει και η παράκαμψη του αεροδρομίου, τότε αυτό θα συμβεί μέσα στην επόμενη δεκαετία.

"ΑΝΕΠΙΤΡΕΠΤΑ ΡΕΖΙΛΙΚΙΑ"
Για να μην λέτε ότι υπερβάλλω, απλά θα παραθέσω ένα απόσπασμα από έναν άρθρο του Βασίλη Βασιλικού το οποίο δημοσιεύτηκε σε αθηναϊκή εφημερίδα λίγο καιρό μετά την Σύνοδο Κορυφής του 1994. Γράφει λοιπόν ο διακεκριμένος συγγραφέας:
"Η ζωή εκεί μέσα (το Κορφού Ιμπέριαλ εννοεί) είναι τέτοια που δεν θέλεις να βγεις. Γιατί αν βγεις κινδυνεύεις πρώτα απ΄ όλα από τη διασταύρωση χωρίς φανάρια. Κάθε έξοδος από κει ισοδυναμεί με σάλτο μορτάλε. Κάθε τουριστική περίοδος υπολογίζεται ότι σκοτώνονται τόσα άτομα όσα αντιστοιχούν σε έναν χωριό που διαθέτει χίλιες ψήφους. Το νοσοκομείο παρουσιάζει την μεγαλύτερη πληρότητα σε ολόκληρο το πεντάμηνο ενώ στρατιωτικά αεροπλάνα μεταφέρουν τις νυχτερινές ώρες, νεκρούς και τραυματίες".
Είναι απόσπασμα από ένα κείμενο το οποίο δημοσιεύτηκε το καλοκαίρι του 1995 και σας ρωτώ. Έχει αλλάξει τίποτα από τότε; Εννοώ προς το καλύτερο. Όχι βέβαια. Μόνο προς το χειρότερο έχουν απέλθει οι όποιες αλλαγές.
Μετά τι συζητάμε ρε παιδιά;. Τι συζητάμε για ποιοτικό τουρισμό; Σε λίγο φοβάμαι ότι θα το κλείσουμε το "μαγαζί".

"ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ ΑΛΛΑΖΕΙ"
Προφανώς έχετε δει το νέο μότο της διαφήμισης του ΕΣΠΑ. Το πρόσωπο της χώρας μας αλλάζει. Το ίδιο και του Έλληνα. Γίνεται περισσότερο σκυθρωπό. Από την ακρίβεια και την ανέχεια.
Μα καλά μας κοροϊδεύουν; Νομίζουν ότι θα μας ξεγελάσουν όταν μας δείχνουν καινούργιους δρόμους, λιμάνια και αεροδρόμια. Τα οποία τα πληρώνουμε για την κατασκευή τους αλλά και για την χρήση τους. Και ο Έλληνας σε λίγο θα πεινάει. Αν δεν πεινάει ήδη. Ας κάνουν μια βόλτα από τις λαϊκές αγορές. Αλλά δεν τολμούν να πάνε οι πολιτικοί μας.

"ΙΣΧΥΡΟ" ΟΝΟΜΑ
Να πω και κάτι άλλο. Ακούμε συνεχώς τους επαΐοντες να λένε ότι, δεν πηγαίνει καλά ο τουρισμός μας εξ αιτίας των υποδομών. Κούνια που τους κούναγε.
Όχι βέβαια ότι δεν χρίζουν αναβάθμισης, αλλά δεν είναι η αποκλειστική, όπως θέλουν κάποιοι να την παρουσιάσουν, αιτία για την πτώση του τουρισμού μας.
Γιατί τα λέω όλα αυτά; Μου έστειλε ένας φίλος δύο άρθρα ξένων εφημερίδων. Το ένα δημοσιευμένο στους Financial Times και το άλλο δημοσιεύτηκε στους New York Times. Αν τα διαβάσετε, θα εκπλαγείτε. Προσέχτε, όχι πληρωμένες καταχωρήσεις. Άρθρα συντακτών οι οποίοι επισκέφθηκα την Κέρκυρα για διακοπές και γοητεύτηκαν από το νησί μας και τις ομορφιές του.
Τώρα που το σκέφτομαι, τελικά την έχουμε πατήσει, σ' αυτόν που έχει μια πανέμορφη γυναίκα, αλλά μετά από 20 χρόνια γάμου την βλέπει λες και είναι... .ζάμπα.

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Επειδή πολύ συζήτηση γίνεται για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, οι οποίες θα πρέπει να αναπτυχθούν στο νησί μας, επιτρέψτε μου να διατυπώσω μια άποψη.
Το λέω αυτό, γιατί πολλοί φίλοι προτείνουν μεταξύ των άλλων την ανάπτυξη θρησκευτικού τουρισμού. Θα έλεγα λοιπόν, ότι ο θρησκευτικός τουρισμός δεν θα πρέπει να αποτελέσει στόχευση για τον κερκυραϊκό τουρισμό. Ή δεν θα πρέπει να αποτελέσει στόχευση πρώτης προτεραιότητας. Σε αντίθεση με τον θαλάσσιο και τον αθλητικό τουρισμό, που θα πρέπει να είναι "στόχοι" πρώτης προτεραιότητας.
Στον θαλάσσιο και τον αθλητικό τουρισμό συμμετέχουν τουρίστες με μεγάλα εισοδήματα. Όπως επίσης σε αυτού του είδους του θεματικού τουρισμού, οι επισκέπτες - τουρίστες, προέρχονται από χώρες με ισχυρή οικονομία και υψηλό βιοτικό επίπεδο, όπως Αμερική, Καναδά, Γαλλία, Ολλανδία, Γερμανία, Αγγλία, Ιαπωνία.
Στον θρησκευτικό τουρισμό συμμετέχουν μεσαία και κατώτερα οικονομικά "στρώματα".

ΝΑ ΤΑ ΜΑΣ
Λοιπόν ο αρμόδιος Υφυπουργός αθλητισμού ο κύριος Γιάννης Ιωαννίδης, συμμετείχε σε σύσκεψη με τους τοπικούς παράγοντες της Λάρισας και του Βόλου, εν όψει των Μεσογειακών αγώνων που θα φιλοξενήσουν οι δύο πόλεις και συζήτησαν για τα αθλητικά έργα.
Λοιπόν, έχουμε και λέμε. Η Αθήνα τίγκα στα αθλητικά έργα λόγω Ολυμπιάδας. Η Θεσσαλονίκη τίγκα στα αθλητικά έργα λόγω του ότι το μισό και βάλε υπουργικό συμβούλιο είναι από την Βόρεια Ελλάδα. Πελοπόννησος τίγκα στα αθλητικά έργα λόγω....Φούρα. Η Κρήτη τίγκα στα αθλητικά έργα λόγω....Κρήτης και ποιος τους κουνιέται. Και τα Ιόνια και η Κέρκυρα τίγκα... στην ανυπαρξία αθλητικών έργων.
Ολόκληρος Κ.Γ.Σ που έχει 115 χρόνια ζωής δεν έχει ούτε ένα τόσο δα μικρό προπονητήριο.
Χρειάζονται και άλλα επιχειρήματα στη επικείμενη συνάντηση με τον Υφυπουργό;

1 σχόλιο:

Kerkyraios είπε...

όσον αφορά την "επιτακτική ανάγκη" κατασκευής νέου αεροδρομίου έξω απο την πόλη, αυτό είναι μεγάλη κουβέντα. Πρώτον, όπου έγινε αεροδρόμιο έξω δεν κατάργησε το υφιστάμενο μέσα στην πόλη. Παραδείγματα υπάρχουν πολλά, τα πιό χτυπητά, Το London City Airport ,με απευθείας πτήσεις σε όλες τις μεγάλες ευρωπαικές πρωτεύουσες,(με γύρω του να υπάρχουν τα μεγαλύτερα σε κίνηση αεροδρόμια του κόσμου, Heathrow, Gatwick, Luton, Stansted) το Washington National στην αμερικάνικη πρωτεύουσα, της Γενεύης, στις παρυφές της πόλης κλπ.
Αυτά έγιναν λόγω ανάγκης γιατί δεν μπορούσαν πλέον να υποστηρίξουν τις αυξανόμενες ανάγκες. Στην Κέρκυρα μήπως υπάρχουν αυξητικές τάσεις? μήπως αυξάνεται η τουριστική κίνηση? μήπως με την ολοκλήρωση της επέκτασης της πίστας (που δεν λέει να τελειώσει) και την κατασκευή ενός συμπληρωματικού κτιρίου δίπλα στο κτίριο αναχωρήσεων) θα λύναμε το όποιο πρόβλημα παρουσιάζεται σε κάποιες συγκεκριμένες μέρες και ώρες?
Μήπως αν οι τουριστικοί πράκτορες σταματούσαν να "ξεφορτώνουν" τους αναχωρούντες τουρίστες 4 και 5 ώρες πρίν και τους έφερναν στην ώρα που πρέπει, δηλαδή 2 το πολύ 3 ώρες πρίν, έπαυε να παρουσιάζεται το πρόβλημα χωρητικότητας?
Μήπως αν οι Πολεοδομίες έκαναν τη δουλειά τους, δεν υπήρχαν αυθαίρετα κτίσματα- εμπόδια, δεν θα χρειαζόταν να μικρύνει ο διάδρομος κατά 400μ ? (Σε ενα υποτιθέμενο νέο αεροδρόμιο μήπως εκεί θα την κάνουν σωστά τη δουλειά τους ή θα ξεφυτρώνουν και εκεί σαν μανιτάρια τα εμπόδια πέριξ?)
Μήπως η εξαγγελία απο τον βουλευτή είναι μια μπαρούφα, ενα πυροτέχνημα για να πεί και αυτός ότι κάτι έκανε? για να αποπροσανατολίσει τον κόσμο του Νότου απο τα προβλήματα που έχει-π.χ. με τον ΧΥΤΑ, λέω εγώ ΜΗΠΩΣ?