Παρασκευή 27 Μαΐου 2011

Αρχίζει η ιδιωτικοποίηση των Περιφερειακών Αεροδρομίων

Εντός του 2012 αναμένεται η είσοδος ιδιωτών στα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας, καθώς μέσα στην επόμενη χρονιά η κυβέρνηση φιλοδοξεί να προχωρήσει στις πρώτες παραχωρήσεις με στόχο την υλοποίηση έργων υποδομής και τον εκσυγχρονισμό τους.
Αυτό επεσήμανε προχθές από το βήμα ημερίδας του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου για τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους ο υφυπουργός Υποδομών, Σπύρος Βούγιας, προσθέτοντας ότι στο αμέσως προσεχές διάστημα θα έχει οριστεί και ο σύμβουλος αποκρατικοποίησης με στόχο την υποβολή σχετικής μελέτης μέχρι το τέλος του χρόνου.
Ταυτόχρονα σημείωσε ότι παγώνουν τα αεροναυτιλιακά τέλη για το 2011, ενώ καταργούνται για όλο το έτος τα τέλη προσγείωσης για τα περιφερειακά αεροδρόμια.
Υπενθυμίζεται ότι οι αποκρατικοποιήσεις των 34 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας είναι στην ατζέντα εδώ και περίπου 1,5 χρόνο. Ωστόσο, μέχρι τώρα δεν έχει οριστεί σύμβουλος, με αποτέλεσμα να είναι ασαφές το τοπίο σε ό,τι αφορά το ενδιαφέρον πιθανών επενδυτών.
Το μοντέλο που εξετάζεται για τα περιφερειακά αεροδρόμια είναι αυτό που ακολουθήθηκε και στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών "Ελευθέριος Βενιζέλος" με συμβάσεις παραχώρησης.

Ομαδοποίηση
Για τις συμβάσεις διαχείρισης των αεροδρομίων, όπως όλα δείχνουν, θα ακολουθηθεί η λύση της ομαδοποίησής τους, ώστε να καταστεί δυνατή η είσοδος ιδιωτών και σε αυτά που παρουσιάζουν περιορισμένο εμπορικό ενδιαφέρον.
Η κατηγοριοποίηση θα προκύψει από μελέτη κυρίως βάσει γεωγραφικών κριτηρίων και στοιχείων επιβατικής κίνησης, ενώ εξετάζεται και η ίδρυση εταιρειών στις οποίες το Δημόσιο θα εισφέρει τα αντίστοιχα δικαιώματα διαχείρισης και θα μπορούν να εισαχθούν στο ΧΑ.
Για την ομαδοποίηση των αερολιμένων επικρατέστερος θεωρείται ο διαχωρισμός τους σε επτά ομάδες με κυρίαρχα τα αεροδρόμια Χανίων, Κω, Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου και Σάμου.
Παράλληλα, όπως επεσήμανε χθες ο κ. Βούγιας, στις δράσεις του υπουργείου εντάσσεται η υλοποίηση και ο σχεδιασμός έργων προϋπολογισμού άνω των 300 εκατ. ευρώ σε έναν μεγάλο αριθμό περιφερειακών αεροδρομίων, όπως η Νέα Αγχίαλος, το Ακτιο, η Σαντορίνη, η Μύκονος και η Ρόδος.

ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ
Την ίδια στιγμή το υπουργείο Υποδομών σκοπεύει να προωθήσει το νομοθετικό πλαίσιο για τη λειτουργία υδατοδρομίων στην ελληνική επικράτεια μέσω εισροής ιδιωτικών και ευρωπαϊκών κεφαλαίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: