Πέμπτη 5 Αυγούστου 2010

Συνεχίζει κανονικά το έργο της Ιονίας Οδού

Απολύτως καθησυχαστικές είναι οι δηλώσεις στελεχών της Νέα Οδός ΑΕ για την πορεία των έργων στον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας (Ε-65) και στην Ιόνια Οδό, μετά τα δημοσιεύματα για αποχώρηση της εταιρείας Ferrovial από τον Ε-65. Ωστόσο, όπου υπάρχει καπνός, συνήθως υπάρχει και φωτιά…
Η ισπανική εταιρεία είναι μία από τις τρεις που ένωσαν τις δυνάμεις τους για την κατασκευή του έργου και έχει αναλάβει ένα σημαντικό κομμάτι του έργου που ξεκινά λίγο μετά το Μακρυχώρι και φτάνει μέχρι τα Τρίκαλα.
Δημοσιεύματα του θεσσαλικού τύπου κάνουν λόγο για κλείσιμο των εργοταξίων, για απολύσεις 500 εργαζομένων και αποδίδουν την αποχώρηση της εταιρείας στην οικονομική κρίση αλλά και στην ελληνική γραφειοκρατία.Ενέργειες για αποχώρηση της FERROVIAL AGROMAN S.A. υπήρξαν και κατά το παρελθόν, ωστόσο τότε είχαν να κάνουν περισσότερο με το ενδιαφέρον της "ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ" για εξαγορά ποσοστού της ισπανικής εταιρείας, πρόταση που τελικά δεν τελεσφόρησε, εξαιτίας οικονομικών διαφορών.
Σε επικοινωνία με την υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων της Νέα Οδός ΑΕ Φανή Λάμπρου, διαψεύστηκαν κατηγορηματικά όλες οι πληροφορίες για αποχώρηση της Ferrovial από τον Ε-65 και τονίστηκε πως παρερμηνεύτηκαν από ορισμένους οι ενέργειες της εταιρείας, που "αυτό το διάστημα βελτιώνει το κομμάτι τοποθέτησης του εργατικού δυναμικού με στόχο την βελτιστοποίηση της απόδοσης".
Η κα. Λάμπρου υπογράμμισε ότι το έργο προχωράει κανονικά σε όλα τα μέτωπα και μάλιστα σε γοργούς ρυθμούς.Καθησυχαστικές είναι οι πληροφορίες που προέρχονται από την πλευρά της Εγνατία Οδός Α.Ε, που έχει την ευθύνη επίβλεψης του έργου.
Σε επικοινωνία του Δημάρχου Τρικκαίων Μιχάλη Ταμήλου με τον αρμόδιο μηχανικό της Εγνατία Οδός Α.Ε, κ. Πέγιο, του έγινε γνωστό πως δεν υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση για την απόφαση της Ferrovial να απολύσει το προσωπικό και να διακόψει τις εργασίες στα τμήματα του Ε65 που έχει αναλάβει να κατασκευάσει.
Ωστόσο, όπως, υπογράμμισε ο ίδιος, η συγκεκριμένη εταιρία ενημέρωσε για τις προθέσεις της στην κοινοπραξία στην οποία μετέχει.
Επί του παρόντος, φαίνεται πως πρόκειται για ένα ζήτημα που αφορά τις εταιρίες οι οποίες ανέλαβαν να κατασκευάσουν το έργο, δηλαδή εκτός από την Ferrovial, την ΤΕΡΝΑ και την Dragados. Ωστόσο, έκδηλη είναι η ανησυχία πως αν κινήσεις για εξαγορά μεριδίων δεν ευοδωθούν και το κράτος δεν είναι συνεπές στις οικονομικές του υποχρεώσεις, είναι πολύ πιθανό το έργο να εγκαταλειφθεί στο σύνολό του με ότι αυτό συνεπάγεται για την ανάπτυξη της περιοχής και τις κοινωνικές επιπτώσεις λόγω της απόλυσης του προσωπικού.
Άλλωστε, λόγω της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας, θα υπάρξει αντικειμενική δυσκολία αναζήτησης κεφαλαίων από τις τράπεζες για τη χρηματοδότηση του έργου, το οποίο υλοποιείται με τη μέθοδο της παραχώρησης, και συνεπώς η συνέχιση του δεν πρέπει να θεωρείται βέβαιη.
"Εμείς ως δήμος παρακολουθούμε με ανησυχία το φαινόμενο το οποίο υπάρχει και ενδεχομένως να συνεχιστεί και στις άλλες εταιρίες που εργάζονται στο έργο. Η διακοπή των εργασιών αυτή την εποχή που είναι η καλύτερη για να γίνουν έργα, αν είναι μακράς διαρκείας, θα καθυστερήσει το έργο", υπογράμμισε ο Δήμαρχος Τρικκαίων Μ. Ταμήλος, ο οποίος δεν έκρυψε τον προβληματισμό του, για το ενδεχόμενο να επεκταθεί η απόφαση της Ferrovial και στις υπόλοιπες εταιρίες της κοινοπραξίας.
Δηλαδή, να αποτελεί το πρώτο βήμα μιας γενικότερης στρατηγικής της κοινοπραξίας για να επαναδιαπραγματευθούν το οικονομικό μέρος της συμφωνίας κατασκευής του Ε65.
Σε περίπτωση, όμως που πρόκειται για μία εσωτερική υπόθεση του αναδόχου, όπως υποστηρίζει ο νομάρχης Καρδίτσας κ. Φώτης Αλεξάκος η πορεία υλοποίησης ίσως δεν διαταραχθεί και η όποια καθυστέρηση δε θα ξεπερνά τους δύο μήνες.

Κανένα πρόβλημα με Ιόνια
Οι πληροφορίες για τις εξελίξεις στον Ε-65 ήταν φυσικό και επόμενο να θορυβήσουν και τους φορείς της Ηπείρου, οι οποίοι από χθες το πρωί προσπαθούσαν να πληροφορηθούν τι ακριβώς συμβαίνει, ενώ εκφραζόταν φόβοι και για ενδεχόμενο εμπλοκής στην Ιόνια Οδό, όπου επίσης δραστηριοποιείται η ισπανική Ferrovial και μάλιστα στα εργοτάξια της περιοχής του Νομού Ιωαννίνων.
Η υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων της Νέα Οδός ΑΕ Φανή Λάμπρου σημείωσε πως δεν υφίσταται κανένα ζήτημα και μάλιστα πρόσθεσε πως στην Ιόνια Οδό δε γίνεται καν αναδιάταξη του προσωπικού. Ανάλογες διαβεβαιώσεις δίνουν και στελέχη της Ferrovial στα Γιάννινα, που δηλώνουν ότι το έργο σε Σκλίβανη και Αμπελιά προχωράει κανονικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: