Τρίτη 20 Απριλίου 2010

Αγονος ο διαγωνισμός για το δρομολόγιο Κέρκυρα - Παξοί

Η "άκρη του νήματος" για τη βελτίωση των συγκοινωνιακών αναγκών των νησιών αναζητείται σε τρία υπουργεία....
Μόλις την Παρασκευή το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας προκήρυξε για τις 25 Μαΐου επαναληπτικό διαγωνισμό για την κάλυψη 6 γραμμών, που είτε καλύπτονται προσωρινά με απευθείας αναθέσεις είτε έχουν ελλείψεις, όπως οι Φούρνοι, για την καλοκαιρινή περίοδο.
Παράλληλα, με "κενά" φαίνεται να έχουν μείνει για το 2011 συνολικά 24 γραμμές, ανάμεσά τους και μία καινούργια για το Ιόνιο με αφετηρία την Κέρκυρα για Παξούς - Λευκάδα - Κεφαλονιά - Ιθάκη - Ζάκυνθο - Κυλλήνη.
Στα αξιοσημείωτα του επαναληπτικού διαγωνισμού είναι ότι τα προσφερόμενα μισθώματα διατηρούνται "παγωμένα", ενώ δεν περιλαμβάνεται η γραμμή Θεσσαλονίκη - Σποράδες - Κυκλάδες - Ηράκλειο, που επίσης έμεινε "αδιάθετη" από τον πρώτο διαγωνισμό, προφανώς για λόγους οικονομίας.
Η αναγκαιότητα για τη διενέργεια του διαγωνισμού ήταν γνωστή από τον περασμένο Νοέμβριο, οπότε κηρύχθηκε άγονος ο προηγούμενος διαγωνισμός, αλλά λόγω της κατάργησης του υπουργείου Ναυτιλίας και της καθυστέρησης συγκρότησης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), οι διαδικασίες οδηγούνται προς το... καλοκαίρι.
Προβληματισμό δημιουργεί, πάντως, το γεγονός ότι παρά τις κινήσεις που αποφασίστηκαν σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο για την ανακατανομή των υπηρεσιών της ναυτιλίας, η ακτοπλοΐα εξακολουθεί να παραμένει "τριχοτομημένη".
Συγκεκριμένα, ο σχεδιασμός και οι κύριες γραμμές ανήκουν στο υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, οι δευτερεύουσες γραμμές στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου του υπουργείου Μεταφορών, ενώ τα θέματα επιθεωρήσεων, ναυτεργασίας κ.ά. περνούν στην αρμοδιότητα του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
Από εκεί και πέρα, όμως, πρέπει να γίνουν γρήγορα οι αναγκαίες κινήσεις, ώστε να εξασφαλιστεί ότι τουλάχιστον τη νέα δρομολογιακή περίοδο, που ξεκινά την 1η Νοεμβρίου, θα έχουν -για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια- καλυφθεί εγκαίρως οι δρομολογιακές ανάγκες.
Η προβλεπόμενη διαδικασία έχει ξεκινήσει και προ ημερών έγινε πρόσκληση ενδιαφέροντος για τη σύναψη συμβάσεων αποκλειστικής εξυπηρέτησης συνολικά 24 γραμμών, που παρουσιάζουν "κενά" μετά τη διαδικασία ελεύθερης δρομολόγησης.
Κατά κανόνα οι εταιρείες δεν ενδιαφέρονται γι' αυτή τη διαδικασία, οπότε στη συνέχεια θα χρειαστεί η προκήρυξη διαγωνισμών για τις συγκεκριμένες γραμμές, που ανάμεσά τους είναι συνδέσεις από τον Πειραιά για τις "μικρές" Κυκλάδες (Ηρακλειά, Δονούσα, Κατάπολα κ.ά.), Φούρνους - Ικαρία, νησιά των Δωδεκανήσων, νησιά του Αργοσαρωνικού κ.ά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: