Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2009

Η "ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ" ΧΤΥΠΑ ΣΤΟ INTERNET!

Η ΚΑΛΠΗ ΕΙΝΑΙ ΓΚΑΣΤΡΩΜΕΝΗ
Ο αείμνηστος Χαρίλαος Φλωράκης έλεγε ότι "η κάλπη είναι γκαστρωμένη".
Νομίζω ότι αυτή εδώ η εκλογή, δηλαδή της 4ης Οκτωβρίου θα τον δικαιώσει.
Γι’ αυτό καλό είναι να αποφύγετε τα προγνωστικά σε όλα τα επίπεδα. Δεν ξέρει κανείς τι μπορεί να βγάλει η κάλπη. Τόσο σε εθνικό, όσο και σε τοπικό επίπεδο.
Απλά εύχομαι σε εθνικό επίπεδο μην βγάλει κανένα ερμαφρόδιτο. Το πιάσατε το υπονοούμενο;;;;;;;;;;;

ΝΑ ΤΟ ΕΠΑΝΑΛΑΒΩ;
Να το επαναλάβω; Με αφορμή τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο ΟΛΚΕ και τα οποία παρουσιάζουν αύξηση στον αριθμό των αφικνούμενων επιβατών των κρουαζιερόπλοιων. Απαιτείται άμεσα να δούμε, ως τόπος, πως θα λειτουργούν καλύτερα και αποδοτικότερα οι κρουαζιέρες. Πως θα διαχέεται σε περισσότερες επαγγελματικές ομάδες και τάξεις ο "πλουτοπαραγωγικός πόρος" των κρουαζιέρων.
Μέχρι τώρα δεν το έχουμε αγγίξει καν το ζήτημα.
Βέβαια οφείλω να πω, ότι από την πλευρά τους οι οδηγοί των λεωφορείων έχουν απόλυτο δίκιο, όταν λένε ότι ταλαιπωρούνται οι ίδιοι και οι τουρίστες μέσα στα λεωφορεία τους μέχρι να φτάσουν στο Παλαιό Φρούριο.
Έχουν απόλυτο δίκιο και παράλληλα δικαιώνουν και μένα. Αν δεν απαγορευτεί η κίνηση των οχημάτων στην παλιά πόλη, δεν πρόκειται να λυθεί ποτέ το πρόβλημα. Άντε να δεχτώ ότι η κίνηση δεν μπορεί να απαγορευτεί, η στάθμευση όμως, η οποία εμποδίζει την κυκλοφορία, θα πρέπει να απαγορευτεί δια ροπάλου. Όπως δια ροπάλου θα πρέπει να απαγορευτεί και η στάθμευση των τουριστικών λεωφορείων έξω από το Π. Φρούριο και το Παλάτι.
Πρέπει να διέρχονται μόνο τα αυτοκίνητα και να μην σταθμεύουν. Πρέπει να "καθαρίσουν" οι δρόμοι από τα σταθμευμένα αυτοκίνητα.

"ΑΝΟΙΧΤΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΑΣ"
Πάλι τα ίδια είχαμε και αυτή την εβδομάδα, με τα τουριστικά λεωφορεία να σταθμεύουν έξω από το παλαιό φρούριο και να ακολουθεί ένα μπάχαλο στην κυκλοφορία. Με συγχωρείτε αλλά δεν μπορώ να κατανοήσω, ούτε να δεχτώ, την λογική αυτή, που θέλει ντε και καλά να σταθμεύουν τα τουριστικά λεωφορεία έξω από το παλαιό φρούριο, με το έωλο επιχείρημα ότι έτσι εξασφαλίζεται περισσότερος χρόνος για να μένουν στην παλιά πόλη οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων.
Μα είναι δυνατόν να υποστηρίζονται και να λέγονται αυτά τα πράγματα;;;;;; Περισσότερο χρόνο θα δώσουμε στους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων, μόνο αν διευκολύνουμε την πρόσβασή τους στην πόλη με τα πόδια. Η πρόταση είναι μια, αλλά κάποιους δεν τους συμφέρει, αυτή η λύση - πρόταση. Να μεταφέρονται με τα λεωφορεία, μέσα στο λιμάνι, από την προβλήτα των κρουαζιερόπλοιων μέχρι την νέα προβλήματα κοντά στη BP, δηλαδή κοντά στο 6ο Γυμνάσιο και από εκεί, αφού ο ΟΛΚΕ ανοίξει μια έξοδο, να φθάνουν στην παλιά πόλη μέσα σε 3 λεπτά. Μετά να υπάρχει ένα σημείο συγκέντρωσης όπου θα περνούν τα λεωφορεία, δεν θα σταθμεύουν, απλά θα περνούν θα επιβιβάζονται σε αυτά οι επιβάτες και θα μεταφέρονται πίσω στα κρουαζιερόπλοια.
Έτσι θα αποφευχθεί το κυκλοφοριακό και κυρίως θα αποφευχθεί και το θέαμα να σταθμεύουν τα λεωφορεία μπροστά από το Παλαιό Φρούριο. Αν είναι δυνατόν. Και βεβαίως το μεγάλο όφελος, θα εξασφαλισθεί απεριόριστος χρόνος στους επισκέπτες του νησιού μας και της πόλης μας.
Γιατί δεν υιοθετούν ο ΟΛΚΕ και οι Τουριστικοί Πράκτορες αυτή την πρόταση; Να μας δώσουν εξηγήσεις.

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η ΠΤΩΣΗ
Και ο Σεπτέμβριος έκλεισε με μείωση στις αφίξεις του εξωτερικού στο αεροδρόμιο ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ, που φθάνει το -10%.
Γύρω στο -9% κινείται η μείωση από Αγγλία και Γερμανία. Εντάξει δεν φθάσαμε το -30% και 40% που φοβόμαστε στις αρχές της τουριστικής περιόδου αλλά και αυτή η μείωση, αν συνυπολογισθεί και η μείωση στον τζίρο που είναι αρκετά μεγαλύτερη και φθάνει ίσως το -30%, τότε η τοπική μας οικονομία έχει δεχθεί αρκετές πιέσεις.
Και από εδώ και πέρα έτσι θα πηγαίνουν τα πράγματα στον τουρισμό, αν δεν υπάρξουν εκ μέρους μας, σημαντικές και δραστικές παρεμβάσεις.
Επιτέλους κάποτε θα πρέπει να διαμορφώσουμε ένα μοντέλο για τον τουρισμό μας. Μέχρι τώρα δεν το έχουμε πράξει και το πληρώνουμε. Ο κερκυραϊκός τουρισμός, όπως και ο ελληνικός, αναπτύχθηκε άναρχα, χωρίς στόχευση και χωρίς τελικό προορισμό. Όπου μας πήγαινε το κύμα κυριολεκτικά. Τώρα όμως έχουν αλλάξει τα πράγματα, κυρίως εξ αιτίας του σκληρού ανταγωνισμού και της ανάδειξης νέων προορισμών. Και εσχάτως κυρίως της διεθνούς οικονομικής κρίσης και ύφεσης.
Πρέπει λοιπόν να χαράξουμε συγκεκριμένη στρατηγική, χωρίς βεβαίως να απεμπολίσουμε το μοντέλο του μαζικού τουρισμού, αφού ήδη υπάρχουν διαμορφωμένα χαρακτηριστικά.

ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΑΣ ΣΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ
Να πω και κάτι ακόμα. Θεωρώ ότι προσεγγίζουμε τον τουρισμό μας με λάθος τρόπο. Κοιτάζουμε πώς να ωφεληθούμε και δεν κοιτάζουμε, όπως οφείλουμε, τον πελάτη που θα μας φέρει το κέρδος. Το κέρδος έχει γίνει αυτοσκοπός μας και αυτό μας οδηγεί στις πολλαπλές στρεβλώσεις που διαπιστώνουμε όλοι μας στον τουρισμό.
Μου έλεγε κάποτε ένας τουριστικός πράκτορας, ότι, "όταν ξεκίνησε ο τουρισμός στην Κέρκυρα, κοιτάζαμε τους τουρίστες στα μάτι, ενώ τώρα τους κοιτάμε στην τσέπη". Έτσι τους κερδίσαμε και αγάπησαν τον τόπο μας και σήμερα έτσι τους χάνουμε, γιατί οι άνθρωποι δεν είναι κουτόφραγκοι.
Αν αλλάξουμε τρόπο προσέγγισης, τότε θα μπορέσουμε να διορθώσουμε και τις υποδομές μας και το επίπεδο υπηρεσιών μας, για να τους κάνουμε να περνάνε καλύτερα.
Με αυτόν τον τρόπο, θα μάθουμε να πουλάμε το προϊόν μας σωστά. Έτσι κάνουν οι ανταγωνιστές μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: