Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2008

Η ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ... "ΧΤΥΠΑ" ΚΑΙ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ

ΕΦΑΓΑ ΚΡΑΞΙΜΟ
Να σας περιγράψω το πάθημα μου στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της έκθεσης Φιλοξένια.
Κατευθυνόμουν στο χώρο της έκθεσης με ταξί μαζί τον συνάδελφο μου τον Γ. Πέζαρο και τον Αντιδήμαρχο τον κύριο Π. Μεταλληνό.
Εκείνη την ώρα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης επικρατούσε κυκλοφοριακό χάος και εντελώς αυθόρμητα απευθυνόμενος στον οδηγό ταξί, ο οποίος ειρήσθω εν παρόδω ήταν ΠΑΟΚαρα του είπα: "Τελικά γινήκατε και εσείς Αθήνα με το κυκλοφοριακό". Τι ήθελα και το είπα; Δεν μασούσα τσίχλα καλύτερα; Αντικρίζω έναν άνθρωπο αγανακτισμένο να μου λέει "Ε, όχι να μιλάτε και εσείς;" και αμέσως μετά πρόσθεσε για να μου λυθεί η απορία "18 Ιουλίου έκανα από την γέφυρα του Κάιζερ μέχρι την πόλη 1 ολόκληρη ώρα. Δεν λέω πόση ώρα έκανα για να παρκάρω. Και μετά μιλάτε εσείς για κυκλοφοριακό;".
Τι να του πω του ανθρώπου; Ότι έχει άδικο; Όπως καταλαβαίνετε προσπάθησα να δικαιολογήσω τα αδικαιολόγητα.
Ο άνθρωπος όμως ήταν καθησυχαστικός ακόμα και όντας ταλαιπωρημένος από το κυκλοφοριακό πρόβλημα "Εμείς (οι Θεσσαλονικείς) είμαστε τρελαμένοι με την Κέρκυρα". Αυτό όμως δεν θα πρέπει να μας καθησυχάζει, αλλά οφείλουμε να προχωρήσουμε σε άμεση λύση του προβλήματος.
Βέβαια είναι γνωστό σε όλους μας ότι από τον νότο υπάρχει μόνο μια είσοδος, γι' αυτό θα πρέπει να διανοιχτούν οι παρακάμψεις από του Ποντή μέχρι τα Τρία Γεφύρια και από την Χρυσίδα μέσω της Κατακαλού προς τα Τρία Γεφύρια.
Από τον βορρά τα πράγματα είναι πιο υποφερτά.

ΝΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΤΩΡΑ ΜΕΤΡΑ
Τώρα, όσον αφορά το κυκλοφοριακό μέσα στην πόλη, αυτό το πρόβλημα θεωρώ ότι επιλύεται μόνο με την λήψη ρηξικέλευθων μέτρων. Τα οποία μέτρα, ενδεχομένως στην αρχή της εφαρμογής τους, να προκαλέσουν κάποιες αντιδράσεις, γιατί μπορούν να θίγουν μικροσυμφέροντα ορισμένων αλλά σίγουρα θα εξυπηρετούν το κοινό καλό και το συμφέρον της πλειοψηφίας. Και αυτό νομίζω ότι έχει σημασία.
Ένα τέτοιο μέτρο, είναι σίγουρα ο εξοστρακισμός των αυτοκινήτων από το κέντρο. Και άσε κάποιους να φωνάζουν. Κάποιοι λίγοι, οι οποίοι θέλουν να σταθμεύουν τα λεωφορεία και τα αυτοκίνητα έξω από το κατάστημα τους.

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ
Σας έγραφα παραπάνω, το πώς αισθάνονται οι Θεσσαλονικείς για την Κέρκυρα, έτσι όπως μου μίλησε ο οδηγός ταξί, ο οποίος με μετέφερε στην έκθεση Φιλοξένια. Όντως οι Βορειοελλαδίτες είναι "τρελαμένοι" με την Κέρκυρα. Μου είπε μάλιστα και το εξής χαρακτηριστικό παράδειγμα. "Σε πιο νησί βρίσκεται ο Θεσσαλονικιός μέσα σε 4 ώρες σε αυτό; Μόνο στην Κέρκυρα" και πρόσθεσε 'Και στην Θάσο να πάμε θέλουμε περισσότερες ώρες".
Βέβαια σε 4 ώρες δεν βρίσκονται στην Κέρκυρα αλλά στην Ηγουμενίτσα αλλά γι' αυτούς είναι σαν να βρίσκονται ήδη στο νησί μας.
Αυτό όμως δεν θα πρέπει να μας καθησυχάζει. Αν δεν αναβαθμίσουμε την πορθμειακή γραμμή Κέρκυρας - Ηγουμενίτσας τότε θα αντιμετωπίσουμε σοβαρό, θα έλεγα μάλιστα σοβαρότατο πρόβλημα
Και εδώ τόσο η Α! βάθμια Αυτοδιοίκηση όσο και η Β! βάθμια αυτοδιοίκηση έχουν λόγο σημαίνοντα.
Να σας πω την αλήθεια, προσωπικά δεν το γνώριζα, αλλά συζητώντας το θέμα στην τηλεοπτική μου εκπομπή, με τηλεφωνική του παρέμβαση ο κύριος Σπύρος Στρατηγός Πλοίαρχος Ε.Ν επικαλέστηκε το νόμο 2932 ο οποίος νόμος στο άρθρο 2 αναφέρει χαρακτηριστικά: "οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτης και δεύτερης βαθμίδας, μεριμνούν στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, για τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη, τη λειτουργία και οργάνωση των λιμένων καθώς και την εξασφάλιση αξιόπιστων και ποιοτικών θαλάσσιων υπηρεσιών μεταφοράς των επιβατών...".
Ρωτώ τώρα, γνωρίζουν οι άρχοντές μας τη διάταξη αυτή; Αν τη γνωρίζουν, τώρα την έμαθαν, τι έχουν κάνει ή τι θα κάνουν για να πετύχουν την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της πορθμειακής γραμμής Κέρκυρας - Ηγουμενίτσας;

ΑΚΟΜΑ ΔΕΝ ΠΙΑΣΑΜΕ ΠΑΤΟ
Τελικά τώρα που κάναμε "ταμείο" με το κλείσιμο της τουριστικής περιόδου, δικαιώθηκαν οι παράγοντες του τουρισμού οι οποίοι, πριν ένα ακριβώς χρόνο, εμ την λήξη της διεθνούς τουριστικής έκθεσης του Λονδίνου, έκαναν λόγο για μείωση περίπου 10%. Η μείωση έφθασε το 7% και πολύ φοβάμαι ότι ακόμα δεν πιάσαμε πάτο.
Τώρα θα μου πείτε ότι, πολύ μικρή σημασία έχει το ποιος δικαιώθηκε ή το ποιος δεν επιβεβαιώθηκε. Σημασία έχει ότι το νησί μας το οποίο ζει από τον τουρισμό, περνά μια βαθιά και παρατεταμένη τουριστική κρίση, ικανή να διαλύσει την τοπική οικονομία με τεράστιες επιπτώσεις στην κοινωνική συνοχή.
Είμαστε ακριβώς στο σημείο "μηδέν" και θα πρέπει τώρα, να ληφθούν σημαντικές αποφάσεις για την πορεία του τουρισμού. Για να συμβεί όμως αυτό, θα πρέπει να καθίσουν γύρο από ένα τραπέζι όλοι αρμόδιοι και εμπλεκόμενοι φορείς και επιτέλους να ΣΥΝΕΝΝΟΗΘΟΥΝ. Αν δεν συμβεί αυτό, τότε πολύ φοβάμαι ότι δεν θα μπορέσουμε να αναστρέψουμε το αρνητικό κλίμα και θα... λουστούμε τις συνέπειες. Άλλοι περισσότερο και άλλοι λιγότερο.

ΝΑ ΜΠΕΙ ΤΑΞΗ ΣΤΑ ΕΡΤΖΙΑΝΑ
Επιτέλους με τον νέο νόμο θα πρέπει να μπει τάξη στα ερτζιανά. Δεν μπορεί ο καθένας να βγαίνει και να δηλώνει δημοσιογράφος. Κάποιοι μάλιστα, δεν έχουν τελειώσει καν το Γυμνάσιο ή το Λύκειο. Δεν μπορεί να είσαι ηλεκτρολόγος, υδραυλικός ή άλλων συναφών επαγγελμάτων και να "βαρβαρίζεις" μέσω του ραδιοφώνου. Άλλωστε το ΕΣΡ έχει εκδώσει εντολή για την προστασία της ελληνικής γλώσσας.
Έλεος πια. Να μπει επιτέλους τάξη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: